Veikka Huuskonen

Kotikylä: Juornaankylä
Kuvaus arjesta ja elämästä: Tällä hetkellä pääsääntöisesti yliopistossa opiskelijana ja tavoitteena valmistua luokanopettajaksi vuonna 2023. Vapaa-ajalla harrastan teatteria Juornaankylässä, pelaan sählyä sekä osallistun monipuolisesti paikallisten yhdistysten toimintaan. Aktiivisena toimijana Juornaankylän kesäteatterissa, joka on jo yli kymmenen vuoden ajan tarjonnut kesäteatterin hedelmiä kulttuurinnälkäisille paikkakuntalaisille.

Koulutus ja tausta: Ylioppilas, taksinkuljettaja, nykyisin Tampereen yliopistossa luokanopettajaopiskelija.

Historiani Askolassa: Olen syntyperäinen Juornaalainen ja käynyt koulupolkuni Askolan kouluissa valmistuen ylioppilaaksi 2014. Olen monessa toiminnassa mukana, mutta erityisesti Juornaankylän nuorisoseurassa aktiivina olen ollut useita tapahtumia tekemässä, esimerkiksi Juornaankylän kesäteatterin parissa.

Eniten käyttämäni palvelut Askolassa tällä hetkellä: kirjasto, liikuntapalvelut, Askola Areena sekä paikallisia palveluja kulloisestakin tarpeesta riippuen.

Luottamustehtävät: Kunnallisia luottamustehtäviä: Askolan kunnanvaltuuston jäsen, Askolan sivistyslautakunnan jäsen, Askolan perusturvalautakunnan jäsen.

Olen ehdolla, koska koska koen, että minulla on annettavaa yhä enemmän kuntalaisia kuulevamman ja huomioivamman Askolan tekemiseksi paremmaksi paikaksi meille kaikille. Henkilökohtaisesti koen tärkeäksi huomioida kunnan toiminnassa yhä enemmän päätösten vaikutusta erilaisiin väestöryhmiin sekä panostaa kouluihin, kirjastoon sekä liikuntapalveluihin ja -olosuhteisiin.

Minua kannattaa äänestää, koska nuoria ei ole päätöksenteossa mukana liikaa. Tuon päätöksentekoon mukaan nuoren ihmisen äänen Askolan kehittämiseen liittyen ja uskallan puolustaa omaa mielipidettäni.

Löydät minut myös sosiaalisessa mediassa sekä vaalikoneiden kautta ja tilanteen salliessa myös kasvokkain.

Mielipidekirjoitukseni löydät tästä:

LASTEN JA NUORISON ASIA