Mika Eronen

Kotikylä: Askola Kirkonkylä
Kuvaus arjesta ja elämästä: Työskentelen pääkaupunkiseudulla media-alalla. Perheeseen kuuluu vaimo ja kolme lasta. Kaksi nuorimmaista käyvät Askolan ala- ja yläkoulua ja vanhin opiskelee Porvoossa. Työajan ulkopuolella aika menee lasten harrastekuljetuksissa, omakotitalon ylläpidossa ja omissa rakkaissa harrastuksissa, partio, maantiepyöräily ja frisbeegolf.

Koulutus ja tausta: Ammatilliset opinnot media-alalla. Työskentelen pääkaupunkiseudulla mediatalossa projektipäällikkönä. Yhdistystoimintaa partiossa lippukuntatasolla noin viisi vuotta ja nyt myös mukana piiritasolla.

Historiani Askolassa: Asunut noin 20 vuotta Askolan kirkonkylällä. Sain kipinän harrastepuolella partioon ja olen toiminut paikallisessa lippukunnassa ryhmänvetäjänä sekä yhdistyksen hallituksessa. Liikun laajalla säteellä luonnossa ja maantiellä mm. pyöräilemällä.

Eniten käyttämäni palvelut Askolassa tällä hetkellä: Kunnan tarjoamat harraste- ja virkistyspaikat, kuten frisbeegolf ja uimarannat sekä kirjasto. Ja toki, molemmat Sale-ruokakaupat sekä apteekki.

Luottamustehtävät:
Uudenmaan partiopiirin luottis, Hautomo-ryhmä, 2020-
Porvoon Scoutit ry, hallituksen jäsen, 2020-
Kirnun Kiertäjät ry, hallituksen jäsen 2019-2020

Olen ehdolla, koska minulla on intoa ja päättäväisyyttä lähteä tekemään työtä kaikkien askolalaisten hyväksi. Haluni on mm. kehittää kunnan liikunta- ja virkistyspaikkoja sekä tuoda niitä kuntalaisten tietoisuuteen.
– Kunnassa on lukuisia paikkoja, kuten Takajärven uimaranta, jotka kaipaavat pikaisesti kunnostamista. Samaan aikaan tulee ideoida ja kehittää uutta. Tässäkin asiassa kuntalaiset ovat avainasemassa.

Löydät minut sähköpostin päästä osoitteella mikaeronenehdokas2021@gmail.com
Vastaukseni ja ajatuksiani vaalikoneissa:
Uusimaan vaalikone
Itäväylän vaalikone