Hanna Simola

Kotikylä: Nietoo/Vakkola
Kuvaus arjesta ja elämästä: Vietän elämäntäyteistä perhe-elämää pian 3 -vuotiaan lapseni ja aviomieheni kanssa. Usein kahvipöytämme laajentuu sukulaisilla ja ystävillä, yhteisöllisyys on minulle tärkeää.

Omakotitalon ja sen pihapiirin ylläpito pitävät mielen virkeänä. Liikumme lähiluonnossa paljon ja seikkailemme sitä myötä myös ympäri Askolaa ja lähialueita. Perheyrityksessämme toteutan itseäni graafisenasuunnittelijana ja kun aikaan jää, uppoudun käsitöiden pariin. Olen innokas ideoimaan ja kokeilemaan uusia asioita!

Koulutus ja tausta: Matonpesijästä mansikanpoimijaksi, kaupan työntekijästä yhteisöjen ammattilaiseksi. Olen koulutukseltani Yhteisöpedagogi AMK eli järjestö- ja nuorisotyön ammattilainen. Tällä hetkellä olen opintovapaalla saattamassa loppuun Tradenomi YAMK tutkintoani. Työkokemusta on kertynyt 10 vuotta järjestötyöskentelystä lähinnä lasten ja nuorten järjestöissä. Tämän hetkisessä työssäni johdan lasten ja nuorten yhdistyksen toimintaa, hallintoa, taloutta ja henkilöstöä Askolan lähialueen kunnissa.

Historiani Askolassa: Olen syntyperäinen Askolalainen, täällä kasvanut ja elänyt, paria opiskeluvuotta lukuunottamatta. Sukujuureni Askolassa yltävät sukupolvien taakse. Kunnan kylät ja palvelut ovat varsin tuttuja. Aikaisempi yhdistysaktiivisuuteni on ajan rajallisuuden vuoksi muuttunut vaikuttamiseksi kuntapolitiikan puolella.

Eniten käyttämäni palvelut Askolassa tällä hetkellä:
Terveys-, neuvola- ja perhepalvelut. Kirjasto ja muut vapaa-ajan aktiviteetit. Varhaiskasvatuksen palvelut tulevat pian ajankohtaisiksi.

Luottamustehtävät:
Kunnanvaltuutettu vuodesta 2012- (kaksi toimikautta)
Sivistyslautakunnan jäsen vuodesta 2012- (kaksi toimikautta)
Kunnanhallituksen jäsen vuodesta 2017- (yksi toimikausi)
Kunnan vuokratalonyhtiöiden hallituksen jäsen vuodesta 2012- (kaksi toimikautta)
Terveydensuojelujaoston jäsen 2012-2017 (yksi toimikausi)

Olen ehdolla, koska kahden valtuustokauden jälkeen minulla on edelleen intoa ja halua ottaa vastuuta asuinkuntamme kehittämisestä ja asioiden hoitamisesta. Erityisen tärkeinä pidän lasten, nuorten, perheiden ja vanhusten asioita, siis heidän, jotka harvemmin ovat edustettuina päätöksenteossa.

En pelkää nostaa esiin epäkohtia ja ideoida ennakkoluulottomia ratkaisuja. Haluan edistää avointa, keskustelevaa ja osallistavaa päätöksenteon kulttuuria Askolassa.

Mielipidekirjoitukseni kuntalaisten osallistamisesta löydät tästä

Löydät minut:
Facebook sivuni (voit laittaa myös viestiä Facebookissa)
Sähköposti: simolahanna@hotmail.com
SDP profiili