Anna-Mari Eloranta

Kotikylä: Vahijärvi
Kuvaus arjesta ja elämästä: 2021 Koronakuplassa eletään hieman erilaista arkea, mitä esimerkiksi vuosisitten samaan aikaan. Kouluainen- Kumppani-  Kilpilahti-koti-koira- kiertotalouskurssit -kuntavaalipäällikkö-kerran viikossa kauppa. Semmoisessa arkikuplassa kuljetaan.
Arjen puhkaisee kerran kuukaudessa itsekseen Hirvensalmella asuvan isäni luona käynti.

Ystäväni kuvailisivat minun olevan: Suorasanainen ja rehellinen, niin hyvässä kuin pahassa. Hieman ovat kulumat hioutuneet, niin sanoissa kuin teksteissä iän karttuessa.

Koulutus ja tausta: Ammatti ja työtehtävät vaihtuvat joksikin aivan muuksi puolentoistavuoden sisään. Kemianaborantin ja prosessinhoitajan amattitutkintopaperit löytyvät. Siihen päälle kiertotaloutta opiskellen nyt 2021->. Sitä on seuraavan työpaikan eväät tehty.

Historiani Askolassa: Kumpikin Askolaan muutto on ollut enemmän tai vähemmän pakkomuutto. Ensimmäinen. Sorvasuontien varteen Ruutipeltoon vanhempieni kanssa 1974. Sitten poismuutto n.1991 Paluumuutto 2008 Vahijärvelle miehen perässä. Vahijärvellä oli tuolloin vahva demariporukka, johon sujahdin ja sillä tiellä olen. Nyt olen nuorekkaan ja innostavan ryhmän puheenjohtaja.

Eniten käyttämäni palvelut Askolassa tällä hetkellä: Kirkonkylän palvelut kokonaisuudessaan. Menevät samalla kasvomaskilla.

Luottamustehtävät: Ensimmäisten 2017 kuntavaalien jälkeen olen istunut valtuustossa, kunnanhallituksen II pj.nä, Sivistyksen Kunnanhallituksen  edustajana. Piirin paikoissa olen varajäsenenä seuraavissa: Etevassa, Uudenmaan päihdehuollonkuntayhtymässä, HUSissa , maakuntavaltuustossa.

Olen ehdolla, koska koen kaikkien asiat tärkeäksi, mutta lasten asiat ovat sydäntäni ensimmäisenä lähellä, sillä heillä ei ole ääioikeutta.  Edelleenki on kehitettävää päätöksenteon läpinäkyvyydessä. Enkä tarkoita tätä tällä sitä että se olisi epärehellistä, vaan sitä, että ne ihmiset, joita asia lähinnä koskettaa  tulisi oikeasti kuulluksi ennen päätöksen tekoa. Eli keskustelevampaa päätöksentekoa.

Minua kannattaa äänestää, koska olen keskusteleava ja asioita usealta kantilta puntaroiva. Ei ole yhtä totuutta asiaan. Pystyn vaihtamaan mielipiteeni ja sanavarastosta löytyy myös sanat, ehkä, kyllä. pelkän ein sijaan.

Voit tutustua ajatuksiini Koitan vastata mahdollisimman moneen kuntavaalikoneeseen ja tehdä jotakin selventävää sometililleni. Minut saa parhaiten kiinni 0407587063 ja tietenkin sähköpostilla  anna-mari.eloranta@pp.inet.fi

Mielipidekirjoitukseni
LUONTO ON VIELÄ MEIDÄN