Anna-Mari Eloranta

Äänestysnumero: 225

Kotikylä: Askola,Vahijärvi
Ikä: 51 vuotta
Kuvaus arjesta ja elämästä: 2022 koronaelämää eletään kuten kaikki maailmassa. Historian myrskyn silmässä on vaikea uskoa, että muisto kultaisi tämänkin ajan.  Monen ihmisen työkuviot, myös minun ovat muuttuneet. Ei jäädä tuleen makaamaan, vaan uuteen nousuun.

Ystäväni kuvailisivat minun olevan: Suorasanainen ja rehellinen, niin hyvässä kuin pahassa. Hieman ovat kulumat hioutuneet, niin sanoissa kuin teksteissä iän karttuessa.

Koulutus ja tausta: Prosessi ja laporatoriopuolen ammattitutkinto ovat vieneet uusiutuvan energian prosessitestaamiseen. Kiertotalous on suuri intohimoni.

Historiani Itä-uudellamaalla:  1970 synnyin Hirvensalmella. Vanhempani muuttivat työn perässä ensin Pernajaan kautta Myrskylän Kankkilan kylille. Kunnes 1974 rakensivat talon Askolaan. Peruskoulun olen käynyt Askolassa ja aikuisiällä olen asunut Pukkilassa ja Porvoossa. Askolaan paluumuutettuani kiinnostuin yhteisten asioiden hoitamisesta. Sosialidemokraatit tuntuivat heti oikealle ryhmälle ja puolueelle.

Eniten käyttämäni palvelut Itä-uudellamaalla tällä hetkellä: Nyt on ympyrät todella pienet. Mutta toivon löytäväni itseni enemmän ja enemmän lähituotajien puodeista.

Luottamustehtävät: Askolan kunnanvaltuusto ja kunnanhallitus ovat tehtävistä tärkeimmät.

Olen ehdolla, koska koen kaikkien asiat tärkeiksi. Nyt ovat tapetilla paikallispalvelut ja niiden olemassaolo myös tulevaisuudessa turvattava. Minulle tärkeää on se, että teemme tulevaisuudessa sellaisia päätöksiä, että Itä-Uudellamaalla on hyvä tehdä töitä ja saada sosiaali- ja terveyspalveluita.

Minua kannattaa äänestää, koska olen keskusteleva ja asioita usealta kantilta puntaroiva. Ei ole yhtä totuutta asiaan. Pystyn vaihtamaan mielipiteeni ja sanavarastosta löytyy myös sanat, ehkä, kyllä, pelkän ein sijaan. Nyt jos koskaan ei pidä kääntää selkäänsä, vaan ajatella kokonaisuutena.

Voit tutustua ajatuksiini
Koitan vastata mahdollisimman moneen kuntavaalikoneeseen ja tehdä jotakin selventävää sometililleni Facebookissa
Minut saa parhaiten kiinni 0407587063 ja tietenkin sähköpostilla anna-mari.eloranta@pp.inet.fi

Mielipidekirjoitukseni
LUONTO ON VIELÄ MEIDÄN  ja päätöksentekoa on puntaroitava myös tulevaisuuden näkökannalta.