Aini Kares-Salonen

Kotikylä: Askola Kirkonkylä
Kuvaus arjesta ja elämästä: Olen hoitotyön ammattilainen ja perheenäiti. Asumme Kirkonkylällä Askolassa puolisoni, kolmen lapsemme ja kahden koiramme kanssa. Harrastan käsitöitä ja koirien kanssa liikkumista. Nykyisin myös opiskelen.

Koulutus ja tausta: Koulutukseltani olen terveydenhoitaja ja sairaanhoitaja amk, opiskelen myös ylempää ammattikorkeakoulututkintoa terveyden edistämisen koulutusohjelmassa. Valmistumistavoite on syksyllä 2022. Vakituinen työpaikkani on terveydenhoitajana äitiys- ja lastenneuvolassa, mutta olen parhaillani hoitovapaalla ja teen keikkatöitä muun muassa Porvoon sairaalassa sairaanhoitajana.

Historiani Askolassa: Olemme uus-askolalaisia. Olemme asuneet nyt 9 vuotta ja löysimme tiemme tänne, kun etsimme kasvavalle perheelle rauhallista kotia maaseudulta mutta kuitenkin lähellä peruspalveluita. Tämän vuoksi olen ollut voimakkaasti puolesta puhumassa esimerkiksi omien sote-palveluiden säilyttämisen puolesta.
Askolassa on hyvä elää emmekä ole kaivanneet takaisin Porvooseen, josta tänne aikoinaan muutimme. Luonnon läheisyys ja hyvä yhteishenki viehättävät.

Eniten käyttämäni palvelut Askolassa tällä hetkellä: Neuvola- ja kouluterveydenhuollon palvelut ovat tällä hetkellä eniten ajankohtaiset. Käytämme myös jonkin verran kirjasto, apteekki ja paikallisten yrittäjien kuten kauneushoitolan ja ruokakaupan palveluita. Vuoden sisällä palaamme myös varhaiskasvatuspalveluiden asiakkaaksi, kun perheen nuorin tarvitsee hoitopaikan.
Olemme myös käyttäneet melko paljon kunnan liikuntapalveluita kuten jumppia ja uimakouluja. Maauimala on tuonut perheellemme paljon iloa.

Luottamustehtävät: Askolassa olen mukana kunnanvaltuutettuna valtuustossa ja kunnan hallituksen varajäsenenä. Perusturvalautakunnassa olen puheenjohtajana. Lisäksi olen mukana Askolan Puhdin hallituksessa, teknisessä lautakunnassa, Hus-valtuuston jäsenenä sekä Porvoon sairaalalautakunnan varajäsenenä.

Olen ehdolla, koska haluan olla mukana pitämässä Askolaa toimintakykyisenä ja aktiivisena pikkukuntana pääkaupunkiseudun kupeessa. Omat sote-palvelut, toimiva perusturva ja terveyttä edistävä toimitaote ovat lähellä sydäntäni. Koen myös tärkeäksi turvata lasten ja nuorten hyvän kohtelun ja laadukkaat palvelut.

Voit tutustua ajatuksiini myös laittamalla sähköpostilla kysymyksiä karessalonen.aini@gmail.com. Vastaan parhaani mukaan ja jos en tiedä, selvitän. 🙂